Friday, December 3, 2010

Roligt me snö!!!

So roligt med snö! Jag tycker det är så mysigt! Idag ska vi bygga en snö man utanför fönstret så Rosie kan se den varje morgon hon vaknar. Jag hade tänkt att göra två snö lycktar utanför huset, en typiskt Finske sätt att fira vinter vädret. Det har vi lärt oss från Laura, Rosies Finska barnflicka. Hon är numera i Australien för ett år, tror jag.
Det har varit tredje året i rad att vi har ett sånt fint vinter väder som alltid går minus grader. Igår var det Omas födelsedag och hon bjöd på Genever och Champagner. Oh, det var så gott att jag kunde inte sluta fylla på. Till slut satt jag mig i soffan och var aldelles borta i fantasilandet. Ha ha ha, Gud! Jag sov gott! Sukk, men man kan inte ha champagner varje dag hurru du!
Postar snart bilder och så...man får börja sig med något annurlunda sätt för det nya året...mer spännande rätt sagt...
Vi ses!

No comments:

Post a Comment